måndag, april 07, 2008

Nybörjartur eller kan vi ana en formsvacka för DIF?

Damallsvensk premiär igår och tufft möte direkt för nykomlingarna Kristiandstads DFF. Dock verkade detta inte besvära laget då de faktiskt vann matchen med 2-1. För att läsa mer om matchen >>

MEN, vad har hänt med Djurgården? De värvar toppmålvakten Nadine Angerer och trots detta faktum har de förlorat de senaste två viktiga matcherna. Först förlorade de stort mot UIK 3-0 i Supercupen och nu lägger de sig mot ett lag som förra året spelade en division ner. DIF som, för att påminna alla, kom tvåa i allsvenskan förra året och som vanligtvis är de enda som har möjlighet att rå på obesegrade UIK. Jag som i mitt huvud klassade den som en säker match... Men nu får jag nog börja värdera om.

DIFs tränare förklarar förlusten med att han i sin trupp har flera spelare som inte är vana vid den höga nivån - men ursäkta - han har en målvakt i värdlsklass. Flera spelare ur det tyska landslaget, svenska likaså. Och så vitt jag kan förstå så är det kanske 2-3 spelare som är värvade från en lägre divison. Nä... något bättre får han nog komma med. Jag kan nog faktiskt våga påstå att DIF hamnat i en liten formsvacka. Sen får vi hoppas att den håller i sig till derbyt på Kristineberg då AIK förhoppningsvis tar hem segern.

(Som fotbollen har säsonger tenderar även jag att existera i vågor. Nu nalkas våren och med ens blommar min skrivarlust.)

Inga kommentarer: