måndag, september 10, 2007

Äntligen är VM igång.

Så har då äntligen fotbollsVM dragit igång. Tur i oturen - då jag är sjuk och hemma från jobbet pga sängläge - kan jag följa inledningsmatchen. Och vad får jag se? Om inte ett tungt Tyskland leda med hela 8-0 mot Argentina. Och då är det 25 min kvar av spelet. Kanske är resultatet väntat för många, då tyskarna har en stark trupp. Men 8-0. Tyskarna kan komma i anfall 1 mot 4 argentinare och ändå göra mål - det kallar jag klasskillnad.

Imorgon är det Sveriges tur och jag håller tummarna för att Dennerbys trupp - trots saknad av några av mina självklara val - gör bra ifrån sig.

För er som läser Nya mål - kolla in sidan 14 där Carola Söberg intervjuas av moi. Inte så svårt att räkna ut vem jag kan tycka saknas i truppen då va?!

Ps. Vem vet om bloggtorkan fortsätter - men ni kan nog vänta er ett och annat inlägg om under vm.

---------------------------------------------------------------------

10-0 i 79 matchminuten. Helt otroligt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Heja Sverige! =)